↩ مواد طبیعی زیبایی که نباید در لوازم آرایشی شما گم شوند

مواد طبیعی زیبایی که نباید در لوازم آرایشی شما گم شوند

  • 26 دی 1401
  • 0 نظر
  • admin

✎ بسیاری از ما فکر می کنیم که وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، “طبیعی” مترادف با بهتر است. متأسفانه، این همیشه درست نیست. همانطور که آنها می گویند، همه محصولات زیبایی طبیعی یکسان ایجاد نمی شوند – و ممکن است این دلیلی باشد که شما به نتایجی که از لوازم آرایشی استفاده می کنید نرسید.

نکته کلیدی این است که مواد طبیعی را بشناسید که برای رفع نگرانی زیبایی شما مناسب هستند.☺

12 ماده طبیعی برای ارتقای روتین زیبایی شما

دفعه بعد که برای خرید کردن وسایل زیبایی خود به فروشگاه می روید، حتماً برچسب ها را بررسی کنید تا بدانید آیا محصول زیبایی طبیعی که به آن توجه می کنید دارای موادی است که نیازهای شما را برطرف می کند یا خیر.

  1. روغن زیتون

منبع غنی ویتامین E، آنتی اکسیدان، اسکوالن آبرسان

شاید در سال‌های اخیر در مورد محبوبیت روغن زیتون شنیده باشید، اما از زمان‌های قدیم به ویژه در مراقبت از مو، پوست و ناخن‌ها، یکی از لوازم اصلی زیبایی بوده است.

آیا می دانستید؟

یک فنجان زیتون می تواند 20 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین E را تامین کند.

  1. جو دوسر

تحریک پوست را تسکین می دهد، حاوی ضد التهاب و آنتی اکسیدان است

لیپیدها و پروتئین های موجود در جو دوسر به دلیل داشتن محتوای ضد التهابی و آنتی اکسیدانی به بازسازی و حفظ یکپارچگی سد پوستی کمک می کند. برای بهترین نتیجه، بلغور جو دوسر کلوئیدی را انتخاب کنید که ثابت شده است که بیشترین فواید را دارد.

آیا می دانستید؟

بلغور جو دوسر کلوئیدی یکی از معدود مواد طبیعی مورد تایید سازمان غذا و دارو (FDA) است که به درمان طیفی از تحریکات پوستی از جمله اگزما، پوست خشک و نیش حشرات کمک می کند.

روغن‌های ضروری ضد پیری که باید استفاده از آنها را شروع کنید
  1. عصاره چای سبز

ضد التهاب و حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان است

اگر عاشق نوشیدن چای سبز هستید، پس از اینکه بدانید چای سبز منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند از آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کند و همچنین کاتچین ها و فلاونوئیدها که طبیعی عمل می کنند و عوامل ضد التهابی که پوست را تسکین می دهند دلایل بیشتری برای افراط در آن پیدا خواهید کرد..

  1. ویتامین C

آنتی اکسیدان و به سنتز کلاژن کمک می کند

افتادگی پوست، تیرگی و سایر علائم پیری پوست را می توان با کمک ویتامین C – ماده مغذی که از سنتز کلاژن پشتیبانی می کند – جلوگیری کرد.

آیا می دانستید؟

جدا از فواید آنتی اکسیدانی آن که به مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند، ویتامین C یک ماده زیبایی ضروری است که همچنین به روشن شدن لکه های تیره، کاهش التهاب و تنظیم تولید سبوم برای کم کردن آکنه کمک می کند.

  1. عصاره شیرین بیان

ضد التهاب است و تولید ملانین را مسدود می کند

این عصاره طبیعی یکی از ارجح ترین درمان ها برای مدیریت موثر روزاسه، رنگدانه های ناهموار و قرمزی پوست است. محصولات زیبایی با عصاره شیرین بیان همچنین به کاهش سیاهی زیر چشم کمک می کنند.

Natural beauty ingredients

  1. بتا کاروتن

منبع غنی ویتامین A و آنتی اکسیدان

میوه ها و سبزیجات قرمز، نارنجی و زرد طیف وسیعی از مواد مغذی مورد نیاز پوست را ارائه می دهند. این غذاها مملو از بتاکاروتن هستند که در نهایت توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شود و به نوبه خود به بهبود زخم، محافظت در برابر نور خورشید و گردش سلولی کمک می کند.

آیا می دانستید؟

زمانی که بتاکاروتن به صورت موضعی استفاده شود، آنتی اکسیدان های لازم برای کمک به اصلاح تغییر رنگ ناشی از ملاسما را فراهم می کند.

  1. روغن آووکادو

آنتی اکسیدان، مرطوب کننده و پاک کننده

آووکادو به دلیل محتوای غنی ویتامین E و فواید فراوانی که دارد به عنوان یک غذای زیبایی شناخته می شود. با از بین بردن سلول های مرده پوست، رنگ چهره را روشن می کند. با محتوای آنتی اکسیدانی آن، می توانید از شر سموم خلاص شوید، چین و چروک و لکه های پیری را کاهش دهید تا درخشندگی سالمی به پوست خود ببخشید.

آیا می دانستید؟

آووکادو حاوی اسید آمینه گلوتامین است که پوست را تمیز کرده و از آن در برابر سموم محیطی محافظت می کند. همچنین روغن آن به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست و موی شما عمل می کند.

  1. سویا

تولید بیش از حد ملانین را مهار می کند

اگر چیزی که می‌خواهید پوستی روشن‌تر و یکنواخت‌تر است، سویا ماده‌ی طبیعی انتخابی برای زیبایی است، زیرا از تغییر رنگ ناشی از ملاسما و آسیب‌های ناشی از نور خورشید می‌کاهد. به عنوان یک مهارکننده ملانین، جایگزین مناسبی برای رتینوئیدها و هیدروکینون است.

  1. فندق

تولید روغن را کنترل می کند، هیدراته می کند، قرمزی را کاهش می دهد

این ماده زیبایی طبیعی یک درمان موثر برای زخم‌ها، کبودی‌ها و تورم است و قرن‌هاست که به دلیل توانایی آن در کنترل چربی و حفظ رطوبت مناسب پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا می دانستید؟

شما باید مراقب مواد قابض فندق باشید که در داروخانه ها یافت می شود زیرا حاوی الکل هستند که می تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد.

حقایق شگفت انگیز در مورد ویتامین C برای مراقبت از پوست
  1. آلوئه ورا

ضد پیری، ضد التهاب و ضد میکروبی

آلوئه ورا قطعا یک ماده زیبایی طبیعی است که ارزش یک جایگاه در این لیست را دارد، آلوئه ورا منبع غنی ویتامین C، E و بتاکاروتن است. علاوه بر این، خواص ضد پیری، ضد التهابی و ضد میکروبی آن، به روشن شدن پوست، کاهش لک های چهره شما کمک می کند.

آیا می دانستید؟

آلوئه ورا از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است و از آن به عنوان “گیاه جاودانگی” یاد می شود. برای تقویت سلامتی و در عین حال افزایش زیبایی چهره، صورت و موهای شما از درون بدن را تغذیه می کند.

  1. گیاه بید

ضد میکروب، ضد تحریک و ضد عفونی کننده طبیعی

این گیاه از دیرباز به عنوان یک درمان موثر برای تحریکات پوستی شناخته شده است. با ظرفیت کشتن پروپیونی باکتریوم، باکتری مولد آکنه، گیاه بید زمانی که به عنوان یک ماده زیبایی طبیعی استفاده می شود می تواند به طور موثر جوش ها را درمان کند.

  1. روغن نارگیل

ضد قارچ، ضد باکتری، مرطوب کننده

روغن نارگیل که در محصولات زیبایی طبیعی استفاده می شود، یک مرطوب کننده عالی است. در مقایسه با روغن های دیگر، بهتر می تواند به مو نفوذ کند. همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که آن را به یکی از همه کاره ترین مواد آرایشی تبدیل کرده است.

پس برای چی منتظری؟ زمان ارتقا فرا رسیده است. با انتخاب دقیق لوازم آرایشی که خریداری می کنید، مطمئن شوید که از مزایای مواد آرایشی طبیعی مناسب بهره می برید.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای تخصصی استفاده از سرم های صورت

احتمالاً به این فکر رسیده‌اید که به یک روال مراقبت از پوست☺ که شامل اصول اولیه می‌شود: نخوابیدن با آرایش، […]

راهنمای کامل لایه بردارها و پاکساز ها

◊لایه بردارها پاک کننده هایی هستند که برای از بین بردن سلول های مرده پوست که روی پوست ساخته می […]

راهنمای ضروری برای استفاده از مداد، ژل، موم و پودر ابرو

روزهایی که آرایش کردن به راحتی استفاده از رژ لب و رژگونه است، گذشته است. با اهداف آرایشی که در […]

هر آنچه که باید در مورد کرم ضد آفتاب با SPF بدانید

تاکید بر اهمیت ضدآفتاب با SPF متقاعد کننده نیست☼. قرار دادن آن به بخشی از رژیم روزانه خود راهی موثر […]

ماسک صورت: راز زیبایی که نباید از دست بدهید!

ماسک های صورت به یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده اند. در حالی که آنها به […]

بهترین پرایمرهای آرایشی که ارزش پول شما را دارند!

پرایمر آرایشی☻ یک محصول ویژه است که پایه ای صاف برای آرایش شما ایجاد می کند. همچنین برای مبارزه با […]

دلایلی که چرا نباید استفاده از مرطوب کننده را در تابستان و یا هر روز دیگری نادیده بگیرید!

تابستان است☼ و در کنار تعطیلات برنامه ریزی شده شما، احتمالاً به خرید یک ضد آفتاب جدید فکر می کنید. […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه