روغن گل رز: حقیقت در مورد روغن ضد پیری نهایی

روغن گل رز: حقیقت در مورد روغن ضد پیری نهایی

  • 2 بهمن 1401
  • 0 نظر
  • admin

اما واقعا چه چیزی در روغن گل رز وجود دارد که آن را به بهترین روغن ضد پیری تبدیل کرده است؟

در این مقاله، روغن گل رز را در کانون توجه قرار داده ایم تا شما را در مورد حقیقت این ماده شگفت انگیز آگاه کنیم.

حقیقت درباره روغن گل سرخ فاش شد

حقیقت شماره 1 – روغن گل سرخ چیست؟

روغن گل رز که به عنوان روغن دانه گل رز نیز شناخته می شود، از دانه های گل رز یا میوه ای که پس از از دست دادن گلبرگ های گل رز پس از گل دادن باقی می ماند، به دست می آید. برای استخراج روغن از فرآیند استخراج سرد استفاده می شود.

اگرچه ممکن است جدید به نظر برسد، حقیقت این است که گل رز در دوران باستان توسط مصریان به عنوان یک درمان استفاده می شده است.

به گفته جوانا وارگاس، متخصص چهره‌پردازی مشهور: «گل سرخ دارویی بود که مصریان باستان، مایاها و بومیان آمریکا از آن استفاده می‌کردند، همه به دلیل خواص درمانی‌شان.»

حقیقت شماره 2 – چه چیزی در آن وجود دارد؟

این اسانس سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و امگا 6 است که مسئول اصلاح لکه های تیره، مرطوب کردن پوست خشک و خارش دار و کاهش زخم ها و خطوط ریز هستند.

همچنین شایان ذکر است که روغن گل رز منبعی از اسید رتینوئیک است که به طور موثری رنگ پوست را یکدست می کند و با رنگدانه های پوست و روزاسه، دو مورد از شایع ترین نگرانی های پوستی، مقابله می کند.

روغن گل رز نوعی روغن خشک است که به راحتی در پوست جذب می شود و آن را بدون احساس چربی باقی می گذارد. این ماده به دلیل خواص شگفت‌انگیزش که شامل اسیدهای چرب ضدالتهابی، ویتامین‌های A و C، و خواص قابض مسئول سفت کردن منافذ، محو کردن لکه‌های ناخوشایند و ایجاد پوست می‌شود، یک ماده ارجح در مرطوب‌کننده‌ها و مواد ضروری زیبایی است.

از نظر فواید زیبایی، رقیب نزدیکی برای روغن نارگیل شگفت انگیز است که ممکن است شما را متعجب کند که چرا پس از این همه سال، روغن گل رز تنها در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده است.

جواب؟

ترجیح بیشتری که اکنون مردم برای طبیعی بودن دارند .

روغن گل رز به عنوان یک عنصر ملایم ظاهر شده است که حتی برای حساس ترین پوست ها نیز عالی است. و از آنجایی که به عنوان روغن ضد پیری نهایی شناخته می شود، باید مزایایی را که می تواند به همراه داشته باشد، درک کنید.

حقیقت شماره 3 – روغن گل رز چه کاری می تواند با پوست شما انجام دهد؟

  1. سطح بالایی از آنتی اکسیدان را فراهم کنید

روغن گل سرخ با فواید ضد پیری قابل توجه آن به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن به عنوان روغن ضد پیری نهایی برچسب گذاری نمی شود. علاوه بر این، این واقعیت است که می تواند به راحتی به لایه های پوست نفوذ کند تا به بهبود سطح رطوبت و در نهایت کاهش علائم پیری کمک کند.

11 غذایی که پوست شما از آنها متنفر است
  1. تولید کلاژن را تحریک کنید

با افزایش سن، تولید کلاژن به عنوان بخشی از فرآیند طبیعی کند می شود. با این حال، با روغن گل رز، ویتامین C بالایی دریافت می کنید که به تولید کلاژن در پوست کمک می کند.

آیا میدانستید:

بر اساس یک مطالعه بالینی که در سال 2015 انجام شد، 60 روز درمان موضعی ویتامین C هنگام استفاده در درمان جوان‌سازی کارایی زیادی نشان می‌دهد، زیرا سنتز کلاژن را در تمام گروه‌های سنی بدون عوارض جانبی جدی تسهیل می‌کند.

  1. جوان سازی پوست

آیا پوست شما در معرض آسیب قرار گرفته است؟ روغن گل سرخ یک درمان شگفت انگیز ارائه می دهد. این ویتامین C، ویتامین A و لیکوپن دارای خواص جوانسازی پوست است که به ترمیم و بازیابی حالت ارتجاعی پوست کمک می کند.

  1. محافظت در برابر رادیکال های آزاد

روغن گل سرخ آنتی اکسیدان هایی را ارائه می دهد که ویتامین C و ویتامین E را برای کمک به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش ترکیب می کنند. اینها می توانند به پوست آسیب برسانند و ممکن است منجر به لکه های پیری و هایپرپیگمانتاسیون شوند. اما با ترکیبی از خواص روغن گل رز، تولید بیش از حد رنگدانه پوست کنترل می شود، بنابراین از ایجاد لکه های ناهموار و پیری جلوگیری می شود.

حقیقت:

روغن گل رز یکی از موثرترین روغن ها برای درمان اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئید است.

  1. ترویج بازسازی پوست

با استفاده از روغن گل رز، می توانید پوستی بی عیب و نقص داشته باشید. حاوی اسیدهای چرب ضروری است که باعث بازسازی پوست می شود، بنابراین می توانید از شر جای زخم خلاص شوید و ظاهر ترک های پوستی را کاهش دهید. این اسیدهای چرب ضروری به عنوان نرم کننده ای عمل می کنند که پوست را نرم و هیدراته می کند، به خصوص زمانی که به صورت موضعی استفاده شود.

Rose oil

  1. تقویت ایمنی

به عنوان یکی از منابع گیاهی که ویتامین C را ارائه می دهد، می توانید با استفاده منظم از روغن گل سرخ به عنوان یک مکمل طبیعی، سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و عفونت ها را درمان کنید.

آیا میدانستید:

دانشگاه مریلند گزارش داد که گل رز به عنوان مکمل ویتامین C و در تقویت سیستم ایمنی موثر است.

  1. مرطوب کننده عمیق

آیا از قرمزی و سوزش پوست ناراحت هستید؟ روغن گل سرخ دارای خواص مرطوب کنندگی عمیقی است که به خلاص شدن از شر مشکلات پوستی مذکور کمک می کند. روغن گل سرخ با خاصیت مرطوب کنندگی عمیق خود به عنوان یک درمان مناسب برای روزاسه نیز محسوب می شود.

  1. تغذیه پوست

با افزایش سن، نیازهای تغذیه ای بیشتری برای کمک به حفظ پوست درخشان ایجاد می شود – و با روغن گل رز، دوز تغذیه مورد نیاز پوست خود را دریافت خواهید کرد. دارای خواص مغذی، به ویژه سطوح بالای اسیدهای چرب است که مسئول حجیم شدن پوست است که به ظاهری جوان تر کمک می کند.

  1. مبارزه با پیری زودرس

با روغن گل رز، می توانید از نگرانی های ناشی از پیری زودرس رها شوید. این اسانس باعث جوانسازی سلولی می شود که به کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند و از تشکیل آنها جلوگیری می کند. علاوه بر این، حاوی ویتامین A است که یک اسید ترانس رتینوئید یا ترتینوئین است که برای مبارزه با پیری زودرس شناخته شده است.

  1. تسکین التهاب و آرتروز

همراه با افزایش سن، تجربه شرایط دژنراتیو نیز وجود دارد که شایع ترین آنها آرتریت است. علاوه بر استفاده از روغن های گل رز برای مصارف خارجی، بنیاد آرتریت استفاده از پودر گل رز را به صورت داخلی توصیه می کند زیرا جدا از محتوای غنی ویتامین C آن، به کاهش التهاب مرتبط با آرتریت نیز کمک می کند زیرا تولید آنزیم ها و پروتئین های التهابی را کنترل می کند. روغن گل سرخ همچنین حاوی سطوح بالایی از اسید لینولئیک و اسید لینولنیک است که با التهاب مقابله می کند.

آیا میدانستید:

در حالی که استفاده از روغن گل رز برای آرتریت دارای پشتوانه علمی نیست، به طور سنتی، دم کرده گلبرگ گل رز با آب حمام مخلوط می شد، زیرا اعتقاد بر این است که برای افراد مبتلا به آرتریت یا روماتیسم تسکین دهنده است.

چشمه جوانی ممکن است افسانه ای باشد که تا این زمان فاش نشده است. اما با توجه به حقیقت در مورد روغن گل رز به عنوان روغن نهایی ضد پیری، می توانید به جستجوی خود پایان دهید. وقتی نوبت به یافتن راز زیبایی ماندگار و ظاهری جوان می‌رسد، کمتر نگران هستید.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

روغن آرگان: راز داشتن موهای زیبا را کشف کنید

✍در طول سال ها، روغن آرگان، چه به تنهایی و چه در ترکیب با سایر مواد، سهم قابل توجهی در […]

حقایق شگفت انگیز در مورد ویتامین C برای مراقبت از پوست

✍ احتمالاً به این فکر رسیده اید که ویتامین ها را به عنوان یک رژیم ضروری برای تقویت سلامت مصرف […]

حقایقی در مورد آکنه و درمان های جوش صورت برای کمک به شما

آکنه یک مشکل رایج پوستی است. اما در حالی که ممکن است آن را به عنوان بخشی طبیعی از بزرگ شدن […]

چگونه مانند یک متخصص از شر پف چشم در مراحل ساده خلاص شویم؟

✍آیا اغلب متوجه می شوید که به آینه خیره شده اید و فکر می کنید چگونه آن چشم های خسته […]

اسیدهای آمینه ایمن ترین مواد برای رژیم زیبایی شما

اگر مدت‌هاست که به دنبال یک ماده ضروری برای زیبایی بوده‌اید که کمترین احتمال آسیب‌رسانی به پوست شما را داشته […]

حقیقت شگفت انگیز در مورد اسید هیالورونیک

آیا به داشتن پوستی طبیعی جوان و درخشان علاقه دارید؟ ↩اکثر مردم ساعت های بی شماری را صرف حفظ پوستی […]

راهنمای جامع برای نمک حمام

♦نمک حمام♦ ممکن است انتخاب نهایی محصول زیبایی شما نباشد، اما آیا می‌دانستید که نقش مهمی در حفظ تعادل بدن […]

روغن‌های ضروری ضد پیری که باید استفاده از آنها را شروع کنید

↩آیا پوست شما زود پیر می شود؟ دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله محیط، تغییرات سبک زندگی و […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه