دلایلی که چرا نباید استفاده از مرطوب کننده را در تابستان و یا هر روز دیگری نادیده بگیرید!☻

دلایلی که چرا نباید استفاده از مرطوب کننده را در تابستان و یا هر روز دیگری نادیده بگیرید!

  • 24 دی 1401
  • 0 نظر
  • admin

تابستان است☼ و در کنار تعطیلات برنامه ریزی شده شما، احتمالاً به خرید یک ضد آفتاب جدید فکر می کنید. اما آیا واقعاً این تمام چیزی است که برای مراقبت از پوست خود نیاز دارید؟

به گفته متخصصان، در حالی که بسیاری از مردم احساس می‌کنند که پوستشان در تابستان چرب‌تر است، دلیلی ندارد که از استفاده از مرطوب‌کننده‌ها مانند ماه‌های سردتر، مانند زمستان، خودداری کنند. در واقع، زمانی که درجه حرارت بالا است، شما باید بیشتر مرطوب کنید. و این به ویژه برای کسانی که تمایل دارند زمان بیشتری را در یک محیط با تهویه مطبوع بگذرانند بسیار مهم است.

میخواهی بیشتر بدانی؟

در ادامه بخوانید زیرا این مقاله به برخی از مهم ترین دلایلی که شما را در مورد اهمیت استفاده از مرطوب کننده به عنوان بخشی ضروری از مراقبت از پوست تابستانی شما متقاعد می کند، بحث می کند.

✍آماده شدن برای عناصر خشن: آیا پوست شما در تابستان مقاوم است؟

تابستان ممکن است کوتاه و شیرین باشد، اما حتی در یک بازه زمانی کوتاه، می تواند آسیب های جدی به پوست شما وارد کند. چرا اینطور است؟ تابستان با فعالیت هایی همراه می شود که پوست را در معرض عناصر خشن مانند خورشید، کلر و آب شور قرار می دهد – عناصری که می توانند پوست شما را خراب کنند، به خصوص بدون مراقبت از پوست تابستانی مناسب.

آفتاب

فصل تابستان و خورشید دست به دست هم می دهند. و در حالی که قبلاً از تأثیرات قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید مطلع هستید، باید با استفاده از ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید. اما نه تنها این، بلکه باید به دنبال آن مرطوب‌سازی شدید انجام شود تا صاف و بدون ایراد باقی بماند.

کلر

کلر می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد، به خصوص با قرار گرفتن در معرض مکرر و بیش از حد. در حالی که ممکن است در این فصل زمان بیشتری برای استخر داشته باشید، مطمئن شوید که آن را کاملاً بشویید. البته با کمک مرطوب کننده هایی که می توانند به عمق پوست نفوذ کنند، می توانید مواد مغذی مورد نیاز پوست خود را تامین کنید و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

آب نمک

قبل از اینکه فکر کنید آب نمک مضر است، در واقع اینطور نیست. با این حال، می تواند پوست شما را خشک و موهای شما را بی روح کند! از نگرانی خشکی پوست ناشی از آب نمک دوری کنید. با استفاده از روغن مغذی که می تواند پوست شما را درخشان و مرطوب کند، درمان مورد نیاز خود را دریافت کنید.

5 دلیل برای استفاده از مرطوب کننده در مراقبت از پوست تابستانی

#1. پوست شما در طول تابستان در معرض عناصر خشن قرار می گیرد

تابستان فصلی است که پوست در معرض عناصر خشن مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید، کلر و تهویه هوا قرار می گیرد. این عوامل به خشکی پوست کمک می کنند. برای در امان ماندن از اثرات این عناصر مضر، نباید از نرم کننده ها غافل شوید که می توانند پوست شما را آبرسانی کنند و نگرانی های خشکی پوست را از بین ببرند.

Moisturizer in summer skin care

#2. به عنوان سد پوست شما عمل می کند

شما باید پوست خود را مرطوب کنید و این باید بخشی از عادت روزانه شما باشد. مرطوب کننده ها به عنوان سپر پوست عمل می کنند که در حفظ تعادل آن نیز بسیار مهم است. علاوه بر این، بر سلامت پوست تأثیر می گذارد و ظاهر آن را بهبود می بخشد. و برای دستیابی به آن، هیدراتاسیون عاملی حیاتی است که نباید نادیده گرفته شود. متخصصان پوست همچنین استفاده مناسب از مرطوب کننده را توصیه می کنند زیرا به عنوان محافظی عمل می کند که می تواند شما را از نگرانی میکروب ها و سایر عوامل تحریک کننده دور نگه دارد.

#3. مشکلات پوستی وجود دارد که هیچ فصلی نمی شناسند

مشکلات پوستی وجود دارد که هیچ فصلی نمی شناسد و این فقط به این معنی است که شما نباید مراقبت از پوست خود را قطع کنید، مهم نیست چه زمانی از سال است. حقیقت این است که افرادی هستند که در طول سال با مشکلات پوستی سر و کار دارند. این بدان معناست که وقتی پوست شما در زمستان خشک است، هنوز هم می توانید انتظار داشته باشید که در تابستان کمی خشکی را تجربه کنید. نکته کلیدی در اینجا استفاده از مرطوب کننده تابستانی است که دارای ضخامت و قوام مناسب برای نیازهای پوست شما باشد. معمولاً مرطوب‌کننده‌های سبک مانند سرم‌ها و لوسیون‌ها برای استفاده روزانه مخصوصاً برای پوست‌های چرب و معمولی مناسب هستند. یکی از نکات مهمی که باید در نظر گرفت این است که از استفاده از مرطوب کننده های مبتنی بر الکل خودداری کنید زیرا می توانند چربی های خوب پوست را از بین ببرند.

راهنمای ضروری برای استفاده از مداد، ژل، موم و پودر ابرو

#4. عرق کردن باعث باز شدن منافذ می شود

پایبندی به اصول اولیه مراقبت از پوست بسیار مهم است و این موارد شامل پاکسازی، تقویت کننده و مرطوب کننده حتی در تابستان است. در حالی که به نظر می رسد که تعریق از خشک شدن پوست شما در این فصل جلوگیری می کند، باید بدانید که در واقع می تواند منجر به باز شدن منافذ پوست شود. و زمانی که این اتفاق افتاد، برای بستن آنها به یک تونر نیاز خواهید داشت. بعد از آن از یک مرطوب کننده برای کمک به حفظ پوستی جوان و درخشان استفاده کنید.

#5. گرما آب را از پوست شما خارج می کند

پوست در تابستان تمایل به چرب شدن دارد، اما این بدان معنا نیست که در این فصل نیازی به مرطوب کننده نخواهید داشت. در واقع گرمایی که باعث تعریق بیشتر افراد می شود دلیل از بین رفتن رطوبت نیز می باشد. گرما و قرار گرفتن در معرض آفتاب دو عاملی هستند که آب را از پوست شما خارج می کنند. برای هیدراته نگه داشتن پوست خود، نباید به آب آشامیدنی و مصرف غذاهای غنی از آب تکیه کنید. همچنین باید از مرطوب‌کننده‌های تابستانی استفاده کنید که می‌توانند رطوبت را مسدود کرده و پوست شما را صاف نگه دارند.

نکاتی در مورد استفاده از مرطوب کننده در تابستان

اکنون که گرما است و اهمیت استفاده از مرطوب‌کننده تابستانی را می‌دانید، می‌توانید مطمئن باشید که با استفاده صحیح، از فواید آن بهره مند خواهید شد. برای کمک به شما، در زیر برخی از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید تا پوست خود را در این فصل به خوبی تغذیه و مرطوب نگه دارید، به تفصیل آورده شده است.

  • از مرطوب کننده های تابستانی با جذب سریع استفاده کنید زیرا باعث می شود لوسیون بدون نیاز به زمان در پوست شما فرو برود. نرم کننده های ژلی برای استفاده در تابستان بسیار مناسب هستند زیرا سریع جذب می شوند.
  • بلافاصله پس از خشک کردن پوست بعد از حمام، مرطوب کنید. به این ترتیب می توانید رطوبت بدن را مسدود کنید و در نتیجه پوست خود را بهتر آبرسانی کنید.
  • روال خود را افزایش دهید. با استفاده از ماسک های آبرسان 2 بار در هفته سطح هیدراتاسیون خود را یک درجه بالاتر ببرید. اسپری تونر مرطوب کننده نیز به ویژه در فعالیت هایی که می تواند باعث کم آبی پوست شود، به خوبی عمل می کند.
  • لوسیون ها و سرم های سبک را انتخاب کنید تا به پوست شما اجازه تنفس بدهد. شما می توانید با اجتناب از محصولاتی که باعث مسدود شدن منافذ پوستی می شوند، از مشکلات پوستی بیشتر دوری کنید.
  • از مه های صورت برای جلوگیری از مشکلات پوست خشک استفاده کنید. آنها به خصوص در ماه های تابستان با اثرات با طراوت خود بهترین عملکرد را دارند.

کدام مرطوب کننده برای شما مناسب است؟

اکنون که اهمیت استفاده از مرطوب‌کننده در تابستان و هر روز از سال را می‌دانید، سؤال بعدی که می‌پرسید این است که بدانید چه مرطوب‌کننده برای شما بهتر عمل می‌کند.

مرطوب کننده های مختلفی وجود دارند که با توجه به نوع پوست شما بهترین عملکرد را دارند. برای افرادی که نوع پوست معمولی دارند، بهتر است آن را انتخاب کنند. کسانی که پوست چرب دارند باید با استفاده از مرطوب کننده های مبتنی بر ژلند پوست را مرطوب کنند. از طرف دیگر، اسپری های صورت بیشتر برای افرادی که پوست مستعد آکنه و بسیار چرب دارند ترجیح داده می شود.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای تخصصی استفاده از سرم های صورت

احتمالاً به این فکر رسیده‌اید که به یک روال مراقبت از پوست☺ که شامل اصول اولیه می‌شود: نخوابیدن با آرایش، […]

راهنمای کامل لایه بردارها و پاکساز ها

◊لایه بردارها پاک کننده هایی هستند که برای از بین بردن سلول های مرده پوست که روی پوست ساخته می […]

راهنمای ضروری برای استفاده از مداد، ژل، موم و پودر ابرو

روزهایی که آرایش کردن به راحتی استفاده از رژ لب و رژگونه است، گذشته است. با اهداف آرایشی که در […]

هر آنچه که باید در مورد کرم ضد آفتاب با SPF بدانید

تاکید بر اهمیت ضدآفتاب با SPF متقاعد کننده نیست☼. قرار دادن آن به بخشی از رژیم روزانه خود راهی موثر […]

ماسک صورت: راز زیبایی که نباید از دست بدهید!

ماسک های صورت به یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده اند. در حالی که آنها به […]

بهترین پرایمرهای آرایشی که ارزش پول شما را دارند!

پرایمر آرایشی☻ یک محصول ویژه است که پایه ای صاف برای آرایش شما ایجاد می کند. همچنین برای مبارزه با […]

مواد طبیعی زیبایی که نباید در لوازم آرایشی شما گم شوند

✎ بسیاری از ما فکر می کنیم که وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، “طبیعی” مترادف با بهتر […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه