روغن‌های ضروری ضد پیری که باید استفاده از آنها را شروع کنید

روغن‌های ضروری ضد پیری که باید استفاده از آنها را شروع کنید

  • 25 دی 1401
  • 0 نظر
  • admin

↩آیا پوست شما زود پیر می شود؟ دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله محیط، تغییرات سبک زندگی و عادات بد پوستی. اینها ممکن است چندان مهم به نظر نرسند، اما به مرور زمان می توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند و پوست شما را بالغ تر از شکلی که قرار است به نظر برسد نشان دهند.

آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید؟✔

حقایقی در مورد پیری پوست

پوست شما بیشتر قسمت بدن شما را تشکیل می دهد و بیش از 15 درصد وزن کل بدن شما را به خود اختصاص می دهد. اما، آیا می‌دانستید که بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن شما نیز هست؟ در واقع، سطح پوست شما باکتری های مفیدی را پرورش می دهد که میکروب های مضر را کنترل می کنند.

با افزایش سن، ساختار پوست تغییر می کند و ظاهر آن را تحت تاثیر قرار می دهد. خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و نازک تر و خشک تر می شود. خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره نیز بیشتر به چشم می آیند.

با این حال، سن تنها دلیل پیری پوست نیست. حتی در سنین پایین، علائم پیری پوست ممکن است آشکار شود و این در نتیجه عوامل متعددی رخ می دهد. در زیر، می توانید برخی از دلایل پیری زودرس پوست را شناسایی کنید.

چه چیزی باعث پیری زودرس پوست می شود؟

  • ژنتیک – به طور کلی، پوست های غیر قفقازی به دلیل افزایش خاصیت ارتجاعی کمتر مستعد پیری هستند.
  • عادت های بد – سیگار کشیدن، مصرف الکل و رژیم غذایی ناسالم روند پیری را سرعت می بخشد.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید – قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و رادیکال های آزاد تشکیل لکه های پیری را تسریع می کند.
  • محیط – محیط های خشک تر منجر به خشکی پوست می شود که به صورت خطوط ظریف ظاهر می شود.
  • حالات صورت – لبخند زدن یا چشم دوختن مکرر می تواند صورت شما را در سنین پایین چروک کند.
  • استفاده بیش از حد از محصولات – امتحان تعداد انگشت شماری از محصولات ممکن است فقط پوست شما را خشک کند.
  • هورمون ها – تغییرات هورمونی ممکن است نشانه افزایش خشکی و مشکلات پوستی باشد.
  • تغییرات شیمیایی – این تغییرات با افزایش سن باعث از دست رفتن کلاژن و الاستین پوست می شود.

خبر خوب؟ هنوز خیلی دیر نشده خوشبختانه، با استفاده از اسانس های مناسب، تغییرات ساده در سبک زندگی و عادات، ممکن است بتوانید ایجاد خطوط و چین و چروک های ظریف را در سنین پایین به تعویق بیندازید.

روغن های ضروری نه تنها رطوبت از دست رفته را بازیابی می کنند، بلکه به ترمیم پوست نیز کمک می کنند. می تواند با افزایش تولید کلاژن، روند پیری را کاهش دهد و حتی برخی از علائم پیری را معکوس کند. علاوه بر این، انواع مختلفی از روغن های ضروری وجود دارد که می توانید از آنها برای رفع نگرانی های ناشی از پیری پوست استفاده کنید.

Antiaging oils

12 روغن ضروری که علائم پیری را کاهش می دهد

#1. روغن شمعدانی – توسط مصریان باستان برای ایجاد پوست زیبا و درخشان استفاده می شد. روغنی ایده آل برای انواع پوست، می تواند دید چین و چروک را به حداقل برساند زیرا پوست را سفت می کند و اثرات پیری را کاهش می دهد. همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند که رطوبت را در سطح پوست حفظ می کند.

روش استفاده: دو قطره روغن شمعدانی را به لوسیون صورت خود اضافه کنید و آن را دو بار در روز استفاده کنید

#2. روغن نارگیل – یکی از معدود روغن های ضروری با فواید مختلف است. این روغن در درجه اول حاوی یکی از سالم ترین روغن ها برای پوست شما، تری گلیسیرید اسید لوریک است. همچنین سرشار از ویتامین C است که نه تنها علائم پیری را کاهش می دهد، بلکه از پوست در برابر سلولیت محافظت می کند و به محو شدن علائم کشش کمک می کند. استفاده از نارگیل همچنین می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند و عفونت های پوستی را درمان کند.

روش استفاده: چند قطره روغن نارگیل را روی پوست بمالید و به مدت پنج دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بگذارید چند دقیقه یا یک شب بماند و با آب بشویید.

#3. روغن کندر – یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از پیری زودرس جلوگیری کرده و ظاهر منافذ، چین و چروک و حتی جای زخم را بهبود بخشد. همچنین دارای خواص قابض است که آن را برای اهداف درمانی و ضد پیری ایده آل می کند. رشد سلول های پوست را تقویت می کند و از آنها در برابر آسیب محافظت می کند.

روش استفاده: صورت خود را با دو تا سه قطره روغن با حرکات دایره ای ملایم ماساژ دهید. بهتر است روغن را شب ها قبل از خواب بمالید.

#4. روغن آرگان – از حدود 80 درصد اسیدهای چرب تشکیل شده است که برای آبرسانی به پوست، بازگرداندن خاصیت ارتجاعی و بهبود خطوط و چین و چروک ضروری است. همچنین حاوی ویتامین E است که باعث می‌شود پوست شما سالم‌تر و حجیم‌تر به نظر برسد. بیشتر برای پوست های مشکل دار و مستعد آکنه توصیه می شود.

روش استفاده: چند قطره روغن آرگان را روی صورت و گردن خود ماساژ دهید. همچنین، یک قطره را زیر چشم خود بمالید و با یک ضربه ملایم پخش کنید تا این ناحیه ظریف مرطوب بماند.

#5. روغن آووکادو – ثابت شده است که دارای خواص ضد پیری بالایی است که می تواند در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند. این منبع عالی از ویتامین های A و E و همچنین استرولین های گیاهی تقویت کننده کلاژن است. همچنین پوست شما را مرطوب کرده و از اشعه های مضر UV محافظت می کند.

نحوه استفاده: می توانید روغن را مستقیماً روی پوست خود بمالید یا آن را در ترکیب با سایر روغن ها یا محصولات پوستی استفاده کنید.

بهترین انواع ابرو برای طیف وسیعی از اشکال صورت

#6. روغن گل رز – سابقه طولانی دارد که بخشی از یک درمان ضد پیری است. اغلب به محصولات مراقبت از پوست ارگانیک اضافه می شود تا به روند ضد پیری پوست شما کمک کند. این یک جوان کننده ایده آل پوست است که باعث تولید سلول های جدید پوست می شود و ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

روش استفاده: دو قطره روغن گل رز را دو بار در روز به صورت و گردن خود ماساژ دهید. روغن گل رز با 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا برای افزایش هیدراتاسیون.

#7. روغن چوب صندل – یکی دیگر از روغن های ضروری است که استفاده از آن در درمان های مراقبت از پوست را می توان در قرن ها قبل ردیابی کرد. حاوی مقدار زیادی سسکوی ترپن است، هورمونی که بازسازی و ترمیم سلول های پوست را افزایش می دهد. می تواند به تسکین پوست آسیب دیده یا تحریک شده و محو شدن جای زخم، خطوط و چین و چروک کمک کند.

نحوه استفاده: با استفاده از سه قاشق چایخوری روغن چوب صندل و پودر شیر، به اضافه یک قاشق چایخوری گلاب، خمیری صاف درست کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

#8. روغن لیمو – یک آنتی اکسیدان طبیعی است که سرشار از ویتامین C است. این روغن برای اهداف بسیاری از جمله از بین بردن رادیکال های آزاد، روشن کردن لکه های تیره، بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک ها و کاهش چربی اضافی عمل می کند. این خواص آن را به یک ماده عالی برای بسیاری از دستور العمل های مراقبت از پوست تبدیل می کند.

روش استفاده: مخلوطی از روغن لیمو و روغن زیتون را روی صورت خود بمالید تا خطوط ریز و چین و چروک را محو کنید. همچنین می توانید یک قطره اسانس لیمو را در 1 فنجان آب خالص مخلوط کرده و از آن برای شستشوی صورت خود استفاده کنید.

#9. کلاری مریم گلی – اسانسی با خواص ضد پیری قوی است که می تواند خطوط ریز را کاهش دهد، از چین و چروک های زودرس جلوگیری کند و منافذ را سفت کند. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است که برای کسانی که از جوش های آکنه یائسگی رنج می برند مفید است. این روغنی ملایم است که استفاده از آن در نزدیکی چشم بی خطر است.

روش مصرف: 2 قطره روغن مریم گلی را در 1 قاشق چایخوری رقیق کنید.

نکته: شما همچنین می توانید دستور العمل کرم ضد پیری خود را با استفاده از روغن مریم گلی کلری درست کنید. در مخلوط کن با سرعت بالا، 2 قاشق غذاخوری اضافه کنید. ژل آلوئه ورا و ¼ فنجان کره. مخلوط کنید تا کرم رنگ شود و در ظرفی بریزید. 10 قطره روغن مریم گلی کلاری، 7 قطره روغن کندر و روغن اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید. هر شب 3 قطره روی صورت خود ماساژ دهید.

#10. روغن دانه هویج – محافظت آنتی اکسیدانی ارائه می دهد که از آسیب نور خورشید جلوگیری می کند. همچنین جوانسازی سلول های پوست را تحریک می کند و به فرآیند سم زدایی کمک می کند. همچنین برای بهبود اثربخشی محصولات مراقبت از پوست و درمان بیماری های مزمن پوستی مانند اگزما و پسوریازیس استفاده شده است.

نحوه استفاده: همیشه قبل از استفاده روی پوست، روغن دانه هویج را با روغن حامل مانند روغن نارگیل، زیتون، آفتابگردان یا دانه کنف رقیق کنید. بهتر است حداقل 72 ساعت پس از استفاده در داخل خانه بمانید.

#11. روغن اسطوخودوس – حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که پوست را جوان می کند تا با علائم پیری و ظاهر چین و چروک مقابله کند. همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و با افزایش جریان خون به جوانسازی کمک می کند تا مواد مغذی و اکسیژن به سلول های پوست برسد.

نحوه استفاده: روغن اسطوخودوس را می توان با خیال راحت تقریباً در هر دستور العمل مراقبت از پوست استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را مستقیماً روی پوست اعمال کرد تا بیشتر مزایای ضد پیری آن را دریافت کرد.

#12. روغن سرو – یک روغن ضد پیری است که از داخل عمل می کند. به جای درمان خود پوست، جریان خون را تحریک می کند و گردش خون را افزایش می دهد. همچنین ظاهر سلولیت، رگ های واریسی و مویرگ های شکسته زیر سطح پوست را کاهش می دهد. در عوض، با به حداقل رساندن علائم پیری، پوست را تقویت و بهبود می بخشد.

نحوه استفاده: 2 تا 3 قطره روغن سرو را روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید تا ظاهر سلولیت و رگ های واریسی کاهش یابد. همچنین می توان آن را با روغن گریپ فروت و روغن نارگیل رقیق کرد و روی نواحی مشکل دار مالید تا ظاهری جوان تر به پوست بدهد.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

روغن گل رز: حقیقت در مورد روغن ضد پیری نهایی

اما واقعا چه چیزی در روغن گل رز وجود دارد که آن را به بهترین روغن ضد پیری تبدیل کرده […]

روغن آرگان: راز داشتن موهای زیبا را کشف کنید

✍در طول سال ها، روغن آرگان، چه به تنهایی و چه در ترکیب با سایر مواد، سهم قابل توجهی در […]

حقایق شگفت انگیز در مورد ویتامین C برای مراقبت از پوست

✍ احتمالاً به این فکر رسیده اید که ویتامین ها را به عنوان یک رژیم ضروری برای تقویت سلامت مصرف […]

حقایقی در مورد آکنه و درمان های جوش صورت برای کمک به شما

آکنه یک مشکل رایج پوستی است. اما در حالی که ممکن است آن را به عنوان بخشی طبیعی از بزرگ شدن […]

چگونه مانند یک متخصص از شر پف چشم در مراحل ساده خلاص شویم؟

✍آیا اغلب متوجه می شوید که به آینه خیره شده اید و فکر می کنید چگونه آن چشم های خسته […]

اسیدهای آمینه ایمن ترین مواد برای رژیم زیبایی شما

اگر مدت‌هاست که به دنبال یک ماده ضروری برای زیبایی بوده‌اید که کمترین احتمال آسیب‌رسانی به پوست شما را داشته […]

حقیقت شگفت انگیز در مورد اسید هیالورونیک

آیا به داشتن پوستی طبیعی جوان و درخشان علاقه دارید؟ ↩اکثر مردم ساعت های بی شماری را صرف حفظ پوستی […]

راهنمای جامع برای نمک حمام

♦نمک حمام♦ ممکن است انتخاب نهایی محصول زیبایی شما نباشد، اما آیا می‌دانستید که نقش مهمی در حفظ تعادل بدن […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه