✎چگونه مانند یک متخصص از شر پف چشم در مراحل ساده خلاص شویم؟

چگونه مانند یک متخصص از شر پف چشم در مراحل ساده خلاص شویم؟

  • 29 دی 1401
  • 0 نظر
  • admin

✍آیا اغلب متوجه می شوید که به آینه خیره شده اید و فکر می کنید چگونه آن چشم های خسته و پف کرده را به دست آورده اید؟

وقتی قرار است بعد از استراحت یک شبه احساس شادابی داشته باشید، خسته و پیر به نظر می‌رسید واقعاً خسته کننده است. بنابراین قبل از اینکه پف و سیاهی دور چشم شما را اذیت کند، در اینجا یک مقاله ضروری برای خواندن آمده است که نکات ساده ای را در مورد چگونگی خلاص شدن از شر پف چشم مانند یک متخصص با شما به اشتراک می گذارد!

بررسی اجمالی

به گفته یک متخصص پوست، ناحیه اطراف چشم حساس‌ترین و ظریف‌ترین پوست بدن شماست که آن را مستعد آسیب و تغییر نیز می‌کند. با این حال، این نباید دلیلی برای نادیده گرفتن حلقه‌های سیاه و پف های دور چشم باشد که می‌تواند نشان دهنده استرس و خستگی باشد.

علاوه بر این، این واقعیت است که چشم‌های پف کرده و خسته باعث می‌شود شما استرس‌زده و مسن‌تر از سن واقعی‌تان به نظر برسید. اگر این چیزها شروع به آزار شما کرده اند، وقت آن رسیده است که دلایل اصلی ایجاد پف چشم و آنچه می توانید برای خلاص شدن از شر آنها انجام دهید را بشناسید.

هر آنچه که باید در مورد کرم ضد آفتاب با SPF بدانید

دلایل پف های چشم شما چیست؟

پف های چشم به عنوان تورم جزئی که در زیر چشم ظاهر می شود تعریف می شود. اما جدای از اینکه بدانید این پف چشم شما نامناسب است، همچنین مهم است که دلایل پشت پف کردن زیر چشم خود را بدانید تا بتوانید به خوبی آن را مدیریت کنید. علاقه مندید؟ بخوانید تا بدانید اینها چی هستند.

در زیر به برخی از مهمترین دلایل سیاهی و پف زیر چشم اشاره شده است.

  1. وراثت

متأسفانه یکی از عوامل مستعد کننده اصلی پف های چشم، ژنتیک است. حقیقتی سخت که توضیح می دهد چرا سیاهی و پف های زیر چشم در خانواده دیده می شود. برخی از شرایط مرتبط ژنتیکی که فرد را بیشتر در معرض پف زیر چشم قرار می دهد، داشتن پوست نازک/شفاف و چشم های عمیق است.

  1. پیری

یکی دیگر از دلایل ایجاد پف چشم پیری است. همانطور که پیر می شوید، پوست شما نیز پیر می شود. پوست اطراف چشم نازک است و افزایش سن فقط آن را نازک‌تر و ضعیف‌تر می‌کند – تغییرات است که باعث می‌شود پوست قدرت نگهداری چربی و کلاژن را از دست بدهد. با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مشکل فقط بدتر می شود. و در نتیجه، حلقه‌های تیره، همراه با رگ‌های خونی برجسته‌تر، شروع به ظاهر شدن می‌کنند. ناگفته نماند نیروی جاذبه که در تشکیل پف زیر چشم نیز نقش دارد.

  1. سبک زندگی ناسالم

عادات بد سبک زندگی مانند کار زیاد و کم خوابی می تواند باعث رنگ پریدگی پوست و در نتیجه سیاهی بیشتر نمایان شود. به همین ترتیب، سیگار کشیدن، مصرف مزمن الکل و استرس از عوامل موثر هستند. از دیگر عاداتی که ظاهر پف های چشم را بدتر می کند، نداشتن خواب کافی، ورزش نکردن منظم و مصرف غذاهای شور است.

  1. شرایط پزشکی

افرادی که از آلرژی رنج می برند به راحتی سیاهی زیر چشم خود می گیرند، همان طور که افراد مبتلا به عفونت سینوسی مستعد پف چشم و کیسه های تیره زیر چشم هستند. اساساً، هر شرایطی که باعث خارش چشم شما شود، مانند ذرات معلق در هوا مانند گرده و گرد و غبار، باعث سیاهی دور چشم می شوند. مالیدن چشم ها فقط وضعیت را بدتر می کند و زمانی که پوست زیر چشم کشیده می شود، پف زیر چشم نیز ایجاد می شود.

  1. مشکلات سلامتی

در شرایط کمبود آهن، مانند بارداری و قاعدگی، سیاهرگ های زیر چشم در نتیجه رنگ پریدگی پوست برجسته تر می شوند. سیاهی دور چشم در موارد کم آبی و در بین افرادی که مشکلات کبدی دارند نیز رخ می دهد.

پس از یادگیری دلایل اصلی پف های دور چشم و سیاهی دور چشم، چیزی که می خواهید بدانید این است که چگونه از شر آنها خلاص شوید. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه می توانید به طور موثر از شر پف چشم خلاص شوید.

درمان های موثر برای خلاص شدن از شر پف زیر چشم

از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

در حالی که آلوئه ورا معمولا در درمان سوختگی استفاده می شود، در واقع برای تسکین چشم های خسته نیز مفید است. آلوئه ورا دارای 18 اسید آمینه ضروری است، بدون ذکر خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و دیگر خواص درمانی، می تواند پوست را مرطوب کرده و همچنین از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

یک کرم دور چشم بزنید

کرم دور چشم مناسب می تواند به شما کمک کند تا از شر پف های چشم خلاص شوید. برای راهنمایی شما، کرم‌های دور چشمی را انتخاب کنید که با اسید هیالورونیک، رتینول، گلیسیرین، ویتامین C و کره شیا فرموله شده‌اند، زیرا در بازگرداندن جوانی زیر چشم‌ها به عنوان کاری برای سفت کردن پوست کار می‌کنند.

Treatment of puffiness under the eyes

غلبه بر حملات آلرژیک

با کاهش قرار گرفتن در معرض آلرژن ها می توان از حملات آلرژی جلوگیری کرد. عادت ساده تعویض روبالشی و شستن مرتب آن کمک خواهد کرد. همچنین، توجه داشته باشید که هر زمان که چشمانتان احساس خارش کردید، از مالیدن آنها خودداری کنید. برای کمک به تسکین قرمزی و خارش از داروهای آنتی هیستامین استفاده کنید.

با گلاب چشمانتان را بشویید

گلاب سرشار از ویتامین های C، A و فلاونوئیدها است که آن را به یک قابض طبیعی با خواص ضد التهابی و ضد باکتری تبدیل می کند. گلاب با فواید فراوانی که برای سلامتی و زیبایی دارد می تواند به شادابی و سلامتی پوست کمک کند. گلاب کاهینا را امتحان کنید. آن را زیر چشم ها بمالید و ببینید که چگونه برای کاهش پف و همچنین حلقه های سیاه شما کار می کند.

عادات خود را اصلاح کنید

کم خوابی، احتباس مایعات در سر و حتی وضعیت خواب شما به تورم چشم ها کمک می کند. برای جلوگیری از این موارد، الگوهای خواب منظمی را تنظیم کنید و از وضعیت خواب خود آگاه باشید. حداقل 7 ساعت در شب بخوابید. همچنین ایده آل است که به پهلو بخوابید و سر خود را بالا نگه دارید تا از تجمع مایعات اضافی جلوگیری کنید.

از کانسیلر استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کنترل پف و سیاهی دور چشم، استفاده از کانسیلر است. اما این فقط عیوب شما مانند لکه ها و رنگدانه ها را پنهان نمی کند با محصول مناسب، می توانید از موادی استفاده کنید که می توانند چشم را تسکین دهند. به عنوان مثال، با روغن کاریته و موم برنج فرموله شده است. همچنین غنی شده با ویتامین C و E هیدراته برای بازگرداندن جوانی پوست دور چشم.

داروهای طبیعی را امتحان کنید

البته، برخی از درمان‌های طبیعی وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارند، زیرا به شما کمک می کنند تا از شر پف زیر چشم خلاص شوید. برخی از راه حل های طبیعی پف چشم که ممکن است در اطراف آشپزخانه شما وجود داشته باشد به شرح زیر است:

خیار: خیار برای پف های چشم واقعاً می تواند نتایج عالی به ارمغان بیاورد. به سادگی از 2 برش خیار برای هر دو چشم استفاده کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. خواص تسکین دهنده و ضد التهابی آن باعث شادابی چشم ها و کاهش بافت های پف کرده می شود.

سیب زمینی: وقتی سیب زمینی خام را برش داده و چند دقیقه در یخچال قرار دهید می توانید برای درمان پف چشم استفاده کنید. آنها را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم های بسته خود قرار دهید تا پف آن کاهش یابد.

راهنمای ضروری برای استفاده از مداد، ژل، موم و پودر ابرو

چای کیسه ای: چه عجله داشته باشید چه نه، دلیلی وجود ندارد که به دلیل افتادگی چشمانتان کسل کننده و خسته به نظر برسید – به خصوص وقتی چای کیسه ای در خانه وجود دارد. به سادگی آنها را با آب مرطوب کنید و سپس در یخچال بگذارید. آنها را به مدت 25 تا 30 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید سپس چشم ها و صورت خود را با آب سرد بشویید و کاملا خشک کنید. پس از انجام این عمل ظاهری شاداب خواهید داشت.

توجه: چای سبز سرد و چای کیسه ای بابونه نیز برای تسکین پف چشم ترجیح داده می شود. آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشم ها بمالید تا خواص طبیعی آنها در بازگرداندن اندازه اصلی چشم موثر باشد.

سفیده تخم مرغ: چند عدد سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید و با یک برس آن را دور چشمتان بمالید. قبل از استفاده از آب سرد برای شستشوی صورت، اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند. از نتایج شگفت زده خواهید شد زیرا باعث می شود ناحیه زیر چشم سفت تر شود و کمتر پف کند.

شیر: همه ما می دانیم که شیر مغذی است. اما آیا می‌دانستید که با جلوگیری از احتباس آب و خنک‌کردن آن‌ها، از شر پف زیر چشم خلاص می‌شوید؟ پدهای پنبه ای آغشته به شیر را برای حدود 20 تا 30 دقیقه به طور مرتب روی پلک های خود قرار دهید، به مرور زمان متوجه کاهش پف چشم خواهید شد.

آب سرد: وقتی پوست زیر چشم مشکل دارند، می توانید از همان لحظه ای که صبح از خواب بیدار می شوید، با استفاده از آب همیشه سرد، این مشکل را برطرف کنید! هنگامی که آب سرد است، به عنوان یک منقبض کننده عروق عمل می کند که می تواند به کاهش پف چشم کمک کند. برای کاهش تورم و قرمزی، کافی است از یک حوله آغشته به آب سرد استفاده کنید و آن را روی چشمان خود قرار دهید.

توجه: نوشیدن آب کافی در روز نه تنها بدن شما را آبرسانی می کند، بلکه در کاهش سیاهی دور چشم و پف چشم نیز موثر است.

قاشق های سرد شده: شاید تعجب کنید که بدانید قاشق های فولادی ضد زنگ را می توان روی چشم ها قرار داد تا به کاهش پف کردگی کمک کند. از 4 قاشق به طور متناوب استفاده کنید و هر کدام را در یک لیوان آب سرد فرو کنید

آیا نکات دیگری دارید که می تواند به حل مشکل پف زیر چشم شما کمک کند؟ با به اشتراک گذاشتن ایده های خود با ما به تکمیل اطلاعات ارزشمند کمک کنید.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

روغن گل رز: حقیقت در مورد روغن ضد پیری نهایی

اما واقعا چه چیزی در روغن گل رز وجود دارد که آن را به بهترین روغن ضد پیری تبدیل کرده […]

روغن آرگان: راز داشتن موهای زیبا را کشف کنید

✍در طول سال ها، روغن آرگان، چه به تنهایی و چه در ترکیب با سایر مواد، سهم قابل توجهی در […]

حقایق شگفت انگیز در مورد ویتامین C برای مراقبت از پوست

✍ احتمالاً به این فکر رسیده اید که ویتامین ها را به عنوان یک رژیم ضروری برای تقویت سلامت مصرف […]

حقایقی در مورد آکنه و درمان های جوش صورت برای کمک به شما

آکنه یک مشکل رایج پوستی است. اما در حالی که ممکن است آن را به عنوان بخشی طبیعی از بزرگ شدن […]

اسیدهای آمینه ایمن ترین مواد برای رژیم زیبایی شما

اگر مدت‌هاست که به دنبال یک ماده ضروری برای زیبایی بوده‌اید که کمترین احتمال آسیب‌رسانی به پوست شما را داشته […]

حقیقت شگفت انگیز در مورد اسید هیالورونیک

آیا به داشتن پوستی طبیعی جوان و درخشان علاقه دارید؟ ↩اکثر مردم ساعت های بی شماری را صرف حفظ پوستی […]

راهنمای جامع برای نمک حمام

♦نمک حمام♦ ممکن است انتخاب نهایی محصول زیبایی شما نباشد، اما آیا می‌دانستید که نقش مهمی در حفظ تعادل بدن […]

روغن‌های ضروری ضد پیری که باید استفاده از آنها را شروع کنید

↩آیا پوست شما زود پیر می شود؟ دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله محیط، تغییرات سبک زندگی و […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه