هر آنچه که باید در مورد کرم ضد آفتاب با SPF بدانید

هر آنچه که باید در مورد کرم ضد آفتاب با SPF بدانید

  • 29 دی 1401
  • 0 نظر
  • admin

تاکید بر اهمیت ضدآفتاب با SPF متقاعد کننده نیست☼. قرار دادن آن به بخشی از رژیم روزانه خود راهی موثر برای مبارزه با چین و چروک، لکه های تیره، پیری زودرس پوست و حتی کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است.

با این حال، حتی با وجود محبوبیت ضد آفتاب با SPF، افرادی هستند که ناآگاهانه مرتکب اشتباهاتی می شوند که پتانسیل ایجاد مشکلات بیشتر را دارد. برای کمک به شما برای غلبه بر معضل استفاده صحیح از ضد آفتاب و یادگیری همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید، در اینجا مقاله ای وجود دارد که تمام حقایق را برای کمک به شما جمع بندی می کند.

← اول، بیایید اصول اولیه را مورد بحث قرار دهیم.

SPF چیست؟

SPF یا ضریب محافظت از خورشید برای اندازه گیری توانایی یک محصول در ارائه محافظت مورد نیاز در برابر اشعه خورشید استفاده می شود.

این بدان معناست که یک کرم ضد آفتاب با SPF بالا با مولکول‌ها و رنگدانه‌های خاصی عرضه می‌شود تا با جذب یا انعکاس اشعه‌های فرابنفش که باعث آسیب پوستی می‌شود، از پوست محافظت کند، واقعیتی که ما را به جنبه مهم دیگری می‌برد که باید بدانید – میزان محافظت که ضد آفتاب SPF می تواند ارائه دهد.

محافظت با ضد آفتاب SPF: واقعاً به چه مقدار نیاز دارید؟

همانطور که نیاز به محافظت کافی از آفتاب بیشتر می شود، کرم های ضد آفتاب با SPF های مختلف را خواهید یافت که نوید محافظت کامل را می دهند. با این حال، ممکن است در واقع تفاوت های میان SPF ها را از دست بدهید.

آیا ضد آفتاب شما به اندازه کافی خوب است؟ آیا باید SPF 30یا 50 دریافت کنید یا بیشتر نیاز دارید؟ در اینجا اطلاعاتی است که برای پاسخ به این سؤالات مهم نیاز دارید.

درک SPF

SPF یک محصول نشان دهنده مدت زمانی است که پوست شما پس از استفاده محافظت می شود. این بدان معناست که یک محصول با SPF 15 می تواند از آسیب آفتاب 15 برابر بیشتر از حد معمول جلوگیری کند، این قانون برای SPF 30 و 50 نیز صدق می کند.

با این حال اگر چیزی وجود دارد که باید مراقب آن باشید، این اشتباه است که ضد آفتاب با فاکتورهای SPF بالاتر را به عنوان موثرترین فرمول برای شما اشتباه می‌گیرید. آنچه شما نمی دانید مزیت نه چندان قابل توجهی است که آنها نسبت به محصولات معمولی SPF 15، 30 و 50 دارند.

حقیقت این است که برای دریافت میزان مناسب محافظت در برابر آفتاب، باید مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و همچنین نوع پوست خود را در نظر بگیرید. انتخاب یک کرم ضد آفتاب با SPF بالاتر از 50 ممکن است پوست را در برابر نور محافظت کند، اما محافظتی که ارائه می دهد بسیار شبیه به محافظت از محصولات با SPF 50 یا حتی کمتر است.

اکنون که اصول اولیه را آموخته اید، زمان آن رسیده است که اشعه های مضری را که باید پوست را از آنها محافظت کنید، بشناسید.

روغن آرگان: راز داشتن موهای زیبا را کشف کنید

پرتوهای مضری که باید از آنها اجتناب کنید

در حالی که خورشید اثرات مثبتی بر بدن دارد، نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که اشعه ماوراء بنفش نیز منتشر می کند که می تواند باعث آسیب شدید پوست شود. بنابراین، ماندن طولانی مدت زیر نور خورشید نه تنها باعث آفتاب سوختگی یا تیرگی پوست می شود، بلکه بدن شما را در معرض آسیب قرار می دهد.

اینها اشعه های مضر UV هستند که باید از آنها دوری کنید:

  • اشعه UVA: اشعه های بلند ساطع شده از خورشید که می تواند به عمق درم پوست نفوذ کند. با پیری زودرس و ملانوما مرتبط است.
  • اشعه UVB: اشعه های کوتاهی که نمی توانند به اعماق لایه های پوست نفوذ کنند، اما می توانند به DNA سلول های پوست شما آسیب برسانند، لایه های سطحی پوست را بسوزانند و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند.

آیا در مورد پرتوهای جدید شنیده اید؟

جدا از اشعه های مضر ماوراء بنفش، اشعه های جدیدی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. طبق تحقیقات، اشعه ماوراء بنفش تنها بخش کوچکی از پرتوهای خورشید است و حدود 7 درصد از آن را تشکیل می دهد. چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که حدود 50 درصد از پرتوهای خورشید در واقع از نور مادون قرمز A تشکیل شده است.

نور مادون قرمز یا IR-A تشکیل رادیکال‌های آزاد را افزایش می‌دهد که نفوذ می‌کنند و ویران می‌کنند که منجر به آسیب و پیری پوست می‌شود. اما این همه چیز نیست. داده‌های اخیر همچنین نشان می‌دهد که آسیب‌های وارد شده به رنگدانه‌ها مانند لکه‌های خورشیدی به قرار گرفتن در معرض نور آبی مرتبط است که به عنوان نور مرئی پرانرژی نیز شناخته می‌شود.

با وجود اشعه های UVA، UVB و اشعه های جدید که به راحتی می توانند به پوست آسیب برسانند، دلیلی برای پرهیز از استفاده از کرم ضد آفتاب SPF وجود ندارد. با این حال، وقت آن است که از خود بپرسید: آیا از کرم ضد آفتاب درست استفاده می کنید یا در واقع مرتکب خطاهای خطرناکی می شوید که آن را بی اثر می کند؟

Sunscreen with SPF

رایج ترین مشکلات استفاده از ضد آفتاب

  • استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب به دفعات مورد نیاز: اگر مدت طولانی تری در معرض آفتاب باشید، استفاده از ضد آفتاب کافی نیست.
  • استفاده نکردن از ضد آفتاب در زمان مناسب: یک اشتباه رایج این است که زمانی که در معرض نور خورشید قرار گرفته اید، از ضد آفتاب استفاده کنید. کارشناسان می گویند که بهتر است 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض ضد آفتاب استفاده شود تا زمان کافی برای جذب داشته باشد.
  • استفاده از ضد آفتاب با SPF کم: این را به خاطر بسپارید – هر چه SPF کمتر باشد، بیشتر در معرض آسیب نور خورشید هستید زیرا فقط پوشش کمتری دریافت می کنید.
  • از لب های خود محافظت کنید: حتی لب های شما نیز ممکن است در اثر اشعه ماوراء بنفش آسیب ببینند و این امر بر اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی لب ها تاکید بیشتری دارد.
  • استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب هنگام ماندن در داخل خانه: اگرچه ممکن است فکر کنید استفاده از ضد آفتاب هنگام اقامت در داخل خانه غیرضروری است، قرار گرفتن در معرض تصادفی خورشید وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب قدیمی: مراقب تاریخ انقضا باشید، مخصوصاً در مورد ضدآفتاب ها، زیرا حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است در طی یک دوره زمانی غیرفعال شوند. گرما همچنین بر مواد تشکیل دهنده آن تأثیر می گذارد و باعث می شود که آنها توانایی کمتری برای محافظت از شما داشته باشند.

اکنون که اشتباهات استفاده از کرم ضد آفتاب را می دانید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین محافظت در برابر آفتاب را داشته باشید.

نکاتی برای استفاده موثر از ضد آفتاب

  • ضد آفتاب را بخشی از عادت روزانه خود قرار دهید. شما می توانید با استفاده از محصولات زیبایی طبیعی با SPF، روتین زیبایی خود را ساده نگه دارید تا بتوانید بدون اضافه کردن مرحله ای به روال خود، محافظت مورد نیاز خود را دریافت کنید.
  • تا جایی که ممکن است به دفعات اعمال شود. توصیه می شود هنگام انجام فعالیت های فعال که باعث تعریق بیشتر شما می شود یا هنگام شنا، حداقل هر 2 ساعت یکبار از ضد آفتاب با SPF استفاده کنید.
  • مقدار مناسب را اعمال کنید. اکثر مردم حدود 25 تا 75 درصد از آنچه را که برای دستیابی به حفاظت بهینه لازم است اعمال می کنند.
  • توجه بیشتری به لب های خود داشته باشید. از آنجایی که لب ها نیز در اثر آفتاب آسیب می بینند، محصولاتی با SPF که برای لب ها طراحی شده اند را انتخاب کنید. فراموش نکنید که دوباره استفاده کنید، زیرا می توان آن را به سرعت با صحبت کردن، نوشیدن و خوردن حذف کرد.
  • سایر مناطق کمتر مشهود را از دست ندهید. قسمت هایی وجود دارد که برخی افراد ممکن است کمتر در معرض آسیب خورشید قرار بگیرند، در حالی که در واقع به اندازه سایر قسمت های بدن شما مهم هستند. اینها شامل انگشتان و پایین پا، پشت گوش، زیر بغل و حتی پلک شما می شود.

اگر می خواهید اهمیت ضد آفتاب SPF را بیشتر بدانید، در اینجا برخی از حقایق سریع وجود دارد که اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد.

اطلاعات سریع ضد آفتاب با SPF

#1. طبق تحقیقات سرطان انگلستان، بیش از 10000 نفر در سنین 55 سال و بالاتر وجود دارند که به ملانوم مبتلا شده اند.

#2. در طول 20 سال گذشته میزان سرطان پوست در حال افزایش است. 155 درصد افزایش در بین 55 سال به بالا، در حالی که 63 درصد برای افراد جوان تر.

#3. در انگلستان، برچسب زدن SPF بیش از 50 مجاز نیست. این به این دلیل است که پس از SPF 30، تفاوت بسیار کمی در میزان محافظت محصولات با SPF بالاتر وجود دارد. با SPF 30، 98٪ محافظت خواهید داشت، در حالی که SPF 50 98.8٪ را فراهم می کند.

#4. در حالی که SPF های بالاتر از 50 وجود دارد، باید توجه داشته باشید که ضدآفتاب های موجود نیز ضد آفتاب های شیمیایی هستند.

#5. از سوی دیگر، ضدآفتاب های فیزیکی محصولاتی با محتوای اکسید روی و اکسید تیتانیوم هستند که برای افرادی که پوست حساسی دارند ایده آل هستند، زیرا احتمال واکنش آلرژیک کمتری دارند.

#6. در انتخاب محصولات لب با محافظ ضد آفتاب، متخصصان بالم لب یا رژ لب با حداقل SPF 30 را توصیه می کنند.

#7. پشت، ناحیه‌ای که معمولاً هنگام استفاده از کرم‌های ضد آفتاب از دست می‌رود، بخش رایجی است که کشنده‌ترین شکل سرطان پوست – ملانوم، در آن رخ می‌دهد.

#8. چیزی به نام ضد آفتاب 100% ضدآب وجود ندارد. بنابراین، هیچ بهانه ای برای عدم استفاده مجدد در هنگام عرق کردن یا خیس شدن وجود ندارد.

#9. برای هر استفاده از کل بدن به حدود 35 میلی لیتر ضد آفتاب نیاز دارید. به طور تقریبی، قرار دادن یک قاشق چای‌خوری برای صورت، ۲ قاشق چای‌خوری برای هر دو دست، ۲ قاشق چای‌خوری برای هر دو پا، ۱ قاشق چای‌خوری در جلوی بدن و یک قاشق چای‌خوری در پشت است.

#10. کرم‌های ضد آفتاب تبخیر می‌شوند و این بدان معناست که سطح محافظت شما پس از حدود یک یا دو ساعت کاهش می‌یابد و استفاده مجدد در صورت نیاز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

با تمام این حقایق، بسیار واضح است که کرم ضد آفتاب SPF باید بخشی ضروری از عادات مراقبت از پوست شما باشد. استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب SPF گامی آسان و موثر برای حفظ درخشش زیبا، بی عیب و جوانی است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ نظرات خود را با گذاشتن نظر در زیر با ما در میان بگذارید.♥

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای تخصصی استفاده از سرم های صورت

احتمالاً به این فکر رسیده‌اید که به یک روال مراقبت از پوست☺ که شامل اصول اولیه می‌شود: نخوابیدن با آرایش، […]

راهنمای کامل لایه بردارها و پاکساز ها

◊لایه بردارها پاک کننده هایی هستند که برای از بین بردن سلول های مرده پوست که روی پوست ساخته می […]

راهنمای ضروری برای استفاده از مداد، ژل، موم و پودر ابرو

روزهایی که آرایش کردن به راحتی استفاده از رژ لب و رژگونه است، گذشته است. با اهداف آرایشی که در […]

ماسک صورت: راز زیبایی که نباید از دست بدهید!

ماسک های صورت به یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده اند. در حالی که آنها به […]

بهترین پرایمرهای آرایشی که ارزش پول شما را دارند!

پرایمر آرایشی☻ یک محصول ویژه است که پایه ای صاف برای آرایش شما ایجاد می کند. همچنین برای مبارزه با […]

مواد طبیعی زیبایی که نباید در لوازم آرایشی شما گم شوند

✎ بسیاری از ما فکر می کنیم که وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، “طبیعی” مترادف با بهتر […]

دلایلی که چرا نباید استفاده از مرطوب کننده را در تابستان و یا هر روز دیگری نادیده بگیرید!

تابستان است☼ و در کنار تعطیلات برنامه ریزی شده شما، احتمالاً به خرید یک ضد آفتاب جدید فکر می کنید. […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه